Brand in sauna in Wehe-den Hoorn [video]

WEHE-DEN HOORN – De brandweer van Wehe-den Hoorn werd in de nacht van zaterdag op zondag opgeroepen voor een saunabrand bij een oud collega aan de Borgweersterweg.

Door aanstraling was isolatiemateriaal in de sauna gaan smeulen. De brandweer heeft wat sloopwerkzaamheden verricht waarna de brand kon worden geblust. Bij toeval werd het brandje ontdekt door de bewoner waarna de brandweer werd gebeld. De politie was snel ter plaatse maar kon niet blussen, omdat zij niet bij de kern van de brand konden komen. Na bijna twee uur kon de brandweer terugkeren naar de kazerne.

Alhoewel…

Dat dachten ze tenminste. De accu van het brandweerbusje was tijdens de inzet leeggeraakt waardoor de motor niet meer startte. Omdat de brandweer geen startkabels mee had moest er geduwd worden. En met succes! Na zo’n 15 meter duwen startte de motor weer waarna de brandweerlieden weer richting hun bed konden. Het kan de beste overkomen.

Foto’s en video Ingmar Vos / 112 Hogeland

DSC_5936DSC_5881 DSC_5932 DSC_5928 DSC_5911 DSC_5897